De klant zit er niet bij als managers of werknemers met elkaar vergaderen. Ze zijn vaak op zichzelf gericht en dat zorgt voor een naar binnen gekeerde bedrijfscultuur. Hoe kun je zorgen dat ze [...]
Herken je dat? Dat je een klantenonderzoek uitvoert, de resultaten ziet en denkt: ‘ja, interessant’, maar de resultaten vervolgens in de la belanden? Of dat de resultaten enkel worden gebruikt [...]
Wat doe jij om de verwachtingen van je klant te overtreffen? Denk je dat een kopje koffie en een goed advies voldoende is om je klant met dat ‘wauw-gevoel’ achter te laten? Niemand [...]
Vaak houden verkopers er de volgende redenering op na: “Ik heb een klant bezocht en het gesprek was erg prettig en productief. Ik ga een offerte sturen, maar ik geef de klant de tijd om te [...]
Klantgerichtheid staat bij veel organisaties hoog in het vaandel. De meeste organisaties hebben guidelines om de klantgerichtheid op een gewenst niveau te krijgen en te houden, maar in de [...]
Omdat we een groot deel van onze dag besteden aan ons werk, vinden wij een positieve werksfeer erg belangrijk. Een positieve werksfeer zorgt niet alleen voor plezier in het werk, maar bevorderd [...]
Ik vertel je hier het verhaal van een, misschien wel schizofrene, mystery shopper die inmiddels tientallen mystery analyses heeft opgezet en uitgevoerd. Die schizofrene mystery shopper, dat ben [...]
Een veel besproken en belangrijk onderwerp vandaag de dag is discriminatie. Vooral binnen de werving & selectie-, detacherings- en uitzendbranche is dit een onderwerp dat aandacht vraagt. Een [...]
Een veelvoorkomend fenomeen, en tevens één van de redenen waarom EMIC bestaat, is het feit dat management en directie vaak een andere beleving heeft bij klantgerichtheid dan de medewerkers. [...]
Individualisering zorgt enerzijds voor zelfontplooiing, anderzijds kan de individualistische samenleving ervoor zorgen dat je je eenzaam voelt in het grotere geheel. Door deze [...]