Larissa ZielstraGeneral Manager & Public Speaker

Over Larissa

“Durf te veranderen, wees de toekomst altijd een stapje voor. Wees veranderbereid.”

Ik geloof dat wanneer medewerkers 100% gelukkig zijn in hun werk, klantgerichtheid en klanttevredenheid automatisch optimaal zijn. De illusie dat medewerkers zich moeten aanpassen aan een bedrijfscultuur is anno 2000. Selecteer op kwaliteiten en draai het eens om: pas je aan als leidinggevende aan jouw mensen, laat hen zich niet aanpassen aan jou. Zorg dat het van hun is en creëer draagvlak. Waarom? De medewerkers delen hun grootste verlangens, blinken uit in waar ze goed in zijn, de passie is er, de positieve werksfeer is iets waar jullie bekend om staan en de resultaten liegen er niet om. Vraag jezelf eens af: wat kan jij doen om voor hun het verschil te maken? Wat hebben zij van jou nodig, niet wat heb jij van hun nodig?

Optimale Synergie + Inspirerend Leiderschap = Optimale Resultaten = Klanttevredenheid, Tijd en Geld.

Ik ben afgestudeerd in International Business & Management aan de Hanze UAS te Groningen. Geboren en getogen in Groningen, maar inmiddels ‘verrotterdamst’. Tijdens mijn studie heb ik mijzelf een half jaar verdiept in de verschillende culturen in Zuid-Amerika in relatie met onderhandelingen in de zakenwereld. Dit deed ik terwijl ik 6 maanden woonachtig was in Mendoza, Argentinië. Na Argentinië heb ik voor 6 maanden gewerkt als Community Manager in Parijs bij een internationaal online platform. Dit online platform is gericht op de mening van de consument. Ik verzorgde de online marketing en het beheer van de Nederlandse en Belgische website. Mijn affiniteit met Marketing in combinatie met de mening van de klant is in deze periode ontstaan.

Na mijn periode in het buitenland heb ik mij gespecialiseerd in internationale marketing en marktonderzoek. De kennis die ik op heb gedaan tijdens mijn studie heb ik mogen gebruiken tijdens bij Holland Trading Group, een internationaal georiënteerde groothandel en distributeur van luxeproducten van topmerken. Met een focus op de parallel handel tussen Europa en Zuid-Amerika heb ik onderzoek gedaan naar nieuwe ingangen om met name de Argentijnse markt te betreden. Tijdens mijn specialisatie in internationale marketing heb ik een masterclass in Sales & Accountmanagement gevolgd bij Professional Capital B.V., de overkoepelende organisatie van EMIC, om mij meer te verdiepen in de integratie tussen marketing en sales.

Met plezier en energie stuur ik vandaag de dag EMIC aan en ben ik eindverantwoordelijk voor de gezondheid van ons bedrijf. Ik stuur de projectmanagement, marketing en commerciële teams aan waarmee ik samen EMIC laat groeien en de Nederlandse zakenwereld elke dag klantgerichter maak. Ik geloof sterk in het collectief, groeien doe je niet alleen. Naast het management van EMIC geef ik regelmatig lezingen over klantgerichtheid, klantbeleving en discriminatie voor verschillende organisaties over de branches heen en ben ik actief in consultancy m.b.t. klantgericht en klantvriendelijk handelen. Ik haal energie uit het klantgerichter maken van organisaties en het ontmoeten van inspirerende persoonlijkheden die mijn kijk op de concepten van EMIC doen veranderen.

Naast mijn werk ben ik een sportgek. Sporten is mijn uitweg in elke situatie: geluk, stress, spanning, verdriet en meer. Na het sporten maak je mij tevens blij met een goede maaltijd en een goed glas wijn.

contactinformatie

Mobiel: 06 17 73 83 64

E-mail: l.zielstra@professionalcapital.nl

Start typing and press Enter to search