Over Willem
Ik (Willem Verbeke) studeerde Educational Psychology aan de University of Pennsylvania, USA. Sinds 1986 ben ik verbonden aan de vakgroep Marketing, Erasmus School of Economics en sinds 2000 ben in benoemd tot Buitengewoon Hoogleraar Sales en Account Management. Voorts heb ik met Maarten Colijn Professional Capital opgericht. Gedurende de laatste 25 jaar heb ik meer dan 5000 verkopers/accountmanagers getraind.
Binnen EMIC doe ik aan kennisontwikkeling. Dat wil zeggen dat ik het EMIC Customer Focus Model™ heb ontwikkeld op basis van mijn wetenschappelijke onderzoeken. Voorts fungeer ik als kennisbroker; specifiek deel ik mijn kennis met potentiële klanten en deze interacties scherpen mijn inzichten die ik dan wederom doorgeef gedurende onze opleidingen of klantcontacten.
Mijn passie is tevens mijn focus: ik hou ervan mij intellectueel te ontwikkelen en daarom werk ik graag. Dat impliceert dat ik het liefst doorwerk aan papers, boeken schrijf en deze kennis ook doorgeef aan klanten zoals via een training of een opleiding. Na het werken rust ik graag uit en hierbij staat sporten centraal.
Awards: Awarded Best Paper Award 2012, Journal of the Academy of Marketing Science, Awarded the AMA Sales SIG “Excellence in Research Award for 2012”, Awarded the Erasmus University Recognition for 25 Years of Loyal Service, Awarded Erasmus Trustfonds Grant to Undertake the Rotterdam leadership study (2015), Awarded the top-10 research award from the Faculty of Economics, 2001-up to 2008, Awarded Star Member of ERIM from 2001-present, Awarded best paper award 2002, Journal of the Academy of Marketing Science, Nominated Best Management Book of the Year, 2003 at PIMS, Nominated teacher of the year 1999/2000 at the School of Economics, Erasmus University, Rotterdam, Nominated Best Speaker of the Year, 1990 at the Euroform, The Netherlands, MSI, 1996 (Marketing Science Institute, Boston, USA) sponsored Project about Role Stress and Organizational Culture (with Jagdip Singh and Gary Rhoads), Price Winner: Manager of the Most Profitable Business Unit at the Erasmus Entrepreneurial Center (1996).
Interviews: 300 interviews met belangrijke Nederlandse dagbladen, Nederlandse vak tijdschriften, Nederlandse televisie programma’s en radio programma’s (zoals het radioprogramma met Van Gogh, BNR, Pauw en Witteman, Harry Mens, SARA (VRT) en Erasmus Television).